tirsdag 2. desember 2014

Gleden er...Adventskalender!

Da var det jammen adventstid allerede!

Jeg må innrømme at jeg ikke har vært så veldig glad i jula tidligere, bare stress og forventlinger og jeg takler igrunn ingen av delene noe sånn serlig bra..=P Men nå som jeg har fått Knøttet og jeg får lov til å lage tradisjoner til han, merker jeg at holdningen min ang jul, har endrett seg. Jeg gleder meg! <3

Selv om mannen i huset bare så vidt har runda året og kanskje ikke heeeelt skjønner hva advent og kalender og jul å sånn er enda, har jeg bestemt meg for å lage pakkekalender til han i år. (tradisjoner tradisjoner <3 )

Også får jeg endelig brukt den ringen jeg har hatt liggende i skuffen ett års tid! (Glemte å sette på den ene ringen da jeg satte sammen en stumtjener.)


Jeg tvina ett rødt silkebånd rundt hele ringen og festa det i enden med litt lim. (Antagelig burde jeg festa litt underveis, så båndet hadde holdt seg bedre på plass. jeg må nok gjøre det på nytt nesteår.)

Båndet jeg brukte var foresten fra TGR. (Superfantastsik alt-man-ikke-viste-at-man-trenger-før-man-ser-det-butikk!)

   På TGR fant jeg også en boks med sånne søte julebjeller i forskjellige farger. 
(lilla, gull, sølv og rødt) som jeg helt sikkert kom til å få bruk for en dag!

 Jeg brukte tre av de røde til å pynte med, sammen med plastgranbar fra Nille. 
(litt sånn mistelten aktig?)
Jeg brukte (tror det er hamp) hyssing jeg hadde liggende i skapet, 
(fra ett tidligere juleprosjekt som aldri ble noe av) til å binde fast pynten med.

Jeg brukte også hyssingen til å lage "hemper" til å henge gavene i. 
(Etterhvert skal de byttes ut med ringer i metall.)
Gavene hang jeg i vanlig rød tråd og pakket de inn i papirposer fra Nille.




Hvem sier at gavekalender trenger å være dyrt!? <3
Jeg brukte tilsammen 60 kr på matrialer til denne kalenderen.


 Som gaver i kalenderen, kjøpte jeg en boks med treklosser i forskjellige størelser og farger. (Ekstraleker, 99 kr) Knøttet får tre klosser i hver gave. Han synes det er SÅ gøy! Og da er mammaen fornøyd! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar