fredag 24. april 2015

Gleden er....Egenkomponert barnelue! ♡

Jeg er litt stolt! Jeg har klart å strikke en lue! Og den ble akkurat sånn som jeg ville den skulle bli =)

Det er kanskje ikke så stort for alle "profstrikkere" der ute, men for meg som knapt nok kan lese en oppskrift, er det en utrolig god følelse ♡ Og det beste av alt! Lille elsker den! Han vil nesten ikke ta den av ♡ Det skyldes nok mer det herlige garnet jeg strikket den i, enn mine strikkeferdigheter, men alikevell! En styk stolt mamma!

♡♡♡

Jeg tok utgangspunkt i to forskjellige oppskrifter i Guttestrikkeboka, og garnet jeg brukte var Adore, Alpakka. Det er det mykeste garnet jeg vet! ♡ (eneste ulempen er at det røyter litt)


Jeg strikka først en "strikkehals" fra side 104 i boka. Den er utrolig lett å strikke, selv jeg som ikke kan dette, kan klare å strikke den på en dag! =) 

Så tok jeg utgangspunnkt i hetta til "hettejakke" på side 56. Jeg fulgte nok ikke oppskriften helt, da jeg er litt dårlig på å holde tellinga og ikke har finni meg ett ordentlig system på det enda. Men jeg er superfornøyd! (Eneste problemet med det, er at når jeg prøvde å strikke en lue til, ble den ikke like bra.. Øve øve øve!)


Jeg lagde de fleste julegavene selv jula 2014 og merket de med en personelig merkelapp fra ett sted som jeg ikke husker navnet på nå..(kommer tilbake med navn når jeg kommer på det!)


Denne lua, som jeg er så stolt av...(om det var noen som ikke hadde fått det med seg!?)
 Måtte jo nesten få ett merke den også ♡

 

Her poserer "Olavlua" stolt sammen med ett par herlige ullsokker som Mormor har strikka ♡♡


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar