fredag 24. april 2015

Gleden er....å tegne eget diagram!

 
Julen 2014 strikket jeg min første lue på bestilling! 
Den ble også strikka etter mitt første egentegna diagram! 
Det er så gøy når man får det til!♡


Lua strikka jeg for ei venninne som skulle gi den bort i juleave.
Det er en historie bak ordvalget på lua, men den kan jeg desverre ikke!
Mønsteret på selve lua, er ikke noe spesielt. En helt vanelig lue, vil jeg tro. (se bildet over)

 
Jeg strikka mønsteret litt stramt, så lua ble "krøllette".
Men det hjalp å legge den i press over natta!



Jeg fukta ett oppvaskhåndkle i varmt vann og bretta det rundt lua.
Så satte jeg en stabel med bøker oppå og lot det stå over natta.


Da ble det rett og fint og lua ble litt større i størelsen! 

 

(Dårlig bilde av den ferdige lua, men fikk ikke tatt noe bedre før jeg sendte den avgårde.)  
Uansett, mottaker ble veldig fornøyd og da er jeg fornøyd! ♡♡ 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar